Výstupy projektu
Výstupy projektu VZDĚLÁVÁNÍ NA DOTEK (36088)SOUHRNNÁ INFORMACE O REALIZOVANÉM PROJEKTU
Informační systém GJP
Studentské projekty - dobrá praxe
Studentské projekty realizujeme dvakrát za školní rok, a to v rámci školy v přírodě na samém začátku školního roku (v září) a na jeho konci (v červnu). Každému projektu předchází příprava. Učitelé si připraví nabídku projektů (často již ve spolupráci se studenty), připraví jeho zadání a podle toho se studenti před projektovým týdnem v systému přihlašují do jednotlivých projektů. Témata projektů se od sebe mohou velmi lišit. Společné ale pro všechny je, že naplňují a upevňují mezipředmětové vztahy. O žádném projektu se nedá jednoznačně říci, že jde o matematiku, chemii, pohyb. Vždy se prohlubují různé dovednosti a schopnosti. V neposlední řadě týmová práce, zodpovědnost, odvaha, schopnost prezentovat. Kombinují se například vědecké postupy, výtvarná činnost, historický přehled, logika, matematické myšlení, fantazie, fyzické schopnosti.Každý projekt má vždy výstup, který je v závěru projektového týdne prezentován ostatním.
Ukázka projektů
Jádro pudla aneb německou literaturu vidět, slyšet, ztvárnit
Vít Janda9/2015 - škola v přírodě - Nymburk
Podíváme se na zajímavé momenty /obrazy/ zachycené v německy psané literatuře. Němčináři budou pracovat s originálním textem, budou ho porovnávat s překladem. Ti, co němčinu nemají, budou pracovat s překladem.
Budeme se soustředit na úryvky, které lze vizuálně ztvárnit. Vzniknou výtvarná díla přímo korespondující s textem, s tou podmínkou, že výchozí text bude nedílnou součástí díla.
Technika může být jakákoliv. Počínaje grafikou, přes malbu, filmovou animaci, hudební ztvárnění, až třeba po prostorový objekt.
Němčina není podmínkou, je ale výhodou. Vzhledem k ucelenosti souboru děl je ale literatura (původně) německy psaná podmínkou.
Budeme pracovat v malé skupině, naší činnost budeme prokládat pohybem, čtením, sledováním filmů.
Výstupem bude minimálně jedno výtvarné dílo. Finální počet závisí na tom, kolik lidí v projektu bude a kdo s kým bude pracovat společně.
Projekt je určen pro maximálně 10 studentů.
Seznam žáků:
4.A Knežević Dunja
4.A Rošerová Tereza
4.A Všetečková Tereza
1.B Chaloupková Tereza
1.A Roman Volodymyr
1.A Krátká Julie
Výstup - video:
youtube
Rozebírali jsme úryvky z těchto děl: Faust (Goethe), Návštěva staré dámy (Dürrenmatt). Porovnávali jsme překlad do češtiny s originálem, hledali jsme filmová zpracování - shodu dialogů ve filmu s literární předlohou.
Blíž přírodě
Pojďte s námi po naučné stezce poznávat rostlinné a živočišné druhy, které v jiných částech republiky dávno zmizely. Kam? Nedaleko Nymburka v okolí Milovic do bývalého vojenského výcvikového prostoru.V našem projektu však přírodu nebudeme jenom poznávat, ale budeme také pomáhat. Společně navštívíme záchrannou stanici pro zraněné živočichy a vybereme živočicha, kterého poté adoptujeme.
Projekt je určen pro maximálně 15 studentů.
Mgr. Kateřina Nodžáková
RNDr. Anna Koktová, CSc.
Seznam žáků:
4.A Ondráček Filip, 3.B Mališ Josef, 2.A Salát David, 2.B Čákorová Marie, 2.B Hartmanová Alžběta, 2.B Karel Lukáš, 3.A Rajdl Martin, 1.A Vukša Jelena, 1.A Vukša Marija, 1.B Čanigová, 1.B Mathesová Karolína, 1.B Sedliačiková Barbora, 2.B Sedláková Kristýna, 2.B Stanislavchuk Viktoria, 2.A Aguas Bruno
Výstup - prezentace:
Prezentace - PDF
Přehled realizovaných žákovských projektů
Materiály (prezentace, podpora výuky, přehledy) ke stažení
Materiály (soubor příkladů inovovaných hodin) ke stažení
