Anotace projektů na Olinu 2022 a přihlaování na projekty
Přihlaování začíná přes systém Bakaláři dne 23. 6. ve 20:00 a končí 24.6. v 16:00Návod, jak se přihlásit na projekt
1. Kruh (Petra Misálová)
Kruh je symbolem spojení. Spojíme se s přírodou. Spojíme se se sebou. Spojíme se navzájem. Můete se těit na yogu a tai-chi, výrobu vykuřovadel, přírodních svíček, keramiky, osobních perků. Také se naučíme základy vyváené stravy, společně si pak navaříme na ohni, budeme sbírat bylinky, vítat měsíc a vechno proité reflektovat v bezpečném kruhu. Povíme si o účincích jednotlivých aktivit, o komplexnosti naeho zdraví, posdílíme zkuenosti a pokusíme se si malý kousek harmonie vzít se sebou do celého kolního roku.
Max. 10 studentů
2. umava známá i neznámá (Tereza Kamenická, Helena Eichingerová)
Baví tě poznávat nové věci a nevadí ti putování krajinou či výlet na lodích? Pak je pro tebe tento projekt ten pravý. V rámci projektu se dozví mnoho zajímavých informací o umavě, a to předevím z přírodovědného pohledu. Potrénuje svaly při celodenní horské túře a pozná, jaké to je plout po řece, ve které ijí perlorodky. Tvá kreativita se pak projeví při závěrečném zpracování těch nejzajímavějích informací.
Pomůcky: vybavení na turistiku a splouvání řeky.
Doplatek 450 Kč (při počtu 10 studentů v projektu)
Max. 10 studentů
3. Oslíčku, otřes se! (Barbora Padilla)
Panovník má zaplatit 30 hřiven stříbra. Pokuta byla 20 000 zlatých. Dívka přinesla do manelství věno 100 hřiven groů. Za komunistů bylo levněji!
Je to pravda? A kolik stříbra bylo v jedné hřivně? Co si za to mohl člověk reálně koupit? Nejen v hodinách dějepisu narazíte na neznámé měny. I sociální sítě se hemí amatérskými propočty o tom, jak se za minulého reimu ilo levně. Kdo by nebral máslo za 6,50 Kč? Pojďme společně zjistit něco o nejznámějích platidlech na naem území, ale hlavně o tom, kolik si člověk mohl vydělat a co si za to mohl pořídit.
Max. studentů 10
4. ZVUK-EXPERIMENT-OBRAZ (Ivana Hasalová)
Co je vlastně zvuk a jde spojit s obrazem? Jakou roli hraje zvuk v naich ivotech? Dá se jím malovat, a jak to vlastně vypadá? Dá se poslouchat ticho? Existují umělci, kteří se touto problematikou zabývají? A proč by vlastně měli? Pojď zkoumat, hledat, experimentovat a moná přijde na odpovědi :) Budeme samozřejmě tvořit, inspirovat se uměleckými projekty a osobnostmi, tříbit smysly, a hlavně se seznámíme s tím, co vlastně slyíme. GESTO-HMAT-PROCES-EXPERIMENT-PERFORMANCE-INTERAKCE.
Max. studentů 10
5. Divadelní hra (Daniela Veselovská)
Projekt je určen studentům, kteří mají rádi divadlo, chtějí se seznámit s procesem tvorby divadelního představení a s divadelní hrou, která měla premiéru v 19. století, ale je aktuální i po více ne 130 letech.
Max. studentů 10
6. Fyzikální měření v přírodě (Marta íbová)
Fyzikální měření zejména v přírodě, krátká videa a popisy měření a pokusů. Výstupem budou právě videa zařaditelná do výuky fyziky.
Max. 10 studentů
7. Můj projekt (Jan Kubíček, Nikola Křístek)
Měl bys zájem vykonat něco prospěného, zlepit věci kolem sebe, ale neví, za jaký konec to vzít? Osvoj si základní techniky projektového mylení a zamysli se nad proveditelností tvého nápadu. Inspiruj se. A hlavně se potkej se s lidmi, kteří mají stejný zájem.
Max. studentů 12
8. Audience Ferdinanda Vaňka/The Audience (Klára Thámová, John Whalley)
Ferdinand Vaněk, a distinguished intellectual is forced to work in a brewery because his writings have been banned by Czechoslovak Communist regime. Vaněk is stuck in the bleak office of his boss and foreman of the brewery. His boss, an uneducated drunkard, always calls him to his office for an endless dialogue amidst consumption of gallons of beer. This project is not suitable for students from the first year.
Max. 10 studentů
9. Válka na Ukrajině pohledem historie (Josef Končel, Benjamin Schneider)
Co stálo za útokem Ruska na Ukrajinu? Na to se zaměříme nejdříve a podíváme se také na jiné konflikty ve 20. a 21. století a budeme je sledovat v několika aspektech (národy-nacionalismus, totalita-diktatura, náboenství-ideologie, rozpad státu-národní sebeurčení). Zamyslíme se nad podobnostmi a odlinostmi těchto konfliktů a pokusíme se na základě tohoto srovnání odhadnout monosti dalího vývoje.
Max. 12 studentů
10. Za poznáním umavské přírody aneb J. A. Komenský by měl radost (Pavla Jiránková, Anna Koktová)
Kdy jindy a kde jinde bychom měli poznávat umavskou přírodu, ne kdy jsme v přírodě, a to dokonce na kole v přírodě.
Pojďte s námi po stopách umavského ivota dozvíte se více o jeho pestrosti.
Společně například vyrazíme na výlet po turistické trase, projdeme si stezku kolem rybníka Olina, navtívíme infocentrum NP, expozici návtěvnického střediska Olina a zamyslíme se nad významem přírody pro kadého z nás i nad tím, co jednotlivec můe pro přírodu udělat.
Těíme se, jak si přírodní krásy uijeme.
Max. studentů 12
11. Banalita zla (Elika Křehlíková, Jakub Hrnčíř)
Eichmann aneb příběh jedné obyčejné cesty ke zlu: lekce z 20. století. V roce 1960 byl izraelskou tajnou slubou z Argentiny unesen Adolf Eichmann, jeden z předních nacistických zločinců. Jeho následný, silně medializovaný soud v Jeruzalémě znamenal zlom v reflexi holocaustu, a to i díky reportáím filozofky Hannah Arendtové. Její úvahy o tom, co vede lidi ke zlu, tehdy vyvolaly intenzivní diskusi, téma je to ale nadčasové.
V rámci terénní hry se seznámíme s průběhem tajné operace Eichmann. S pomocí úryvků z filmu a reportáí Arendtové a dalích zdrojů se seznámíte s tématem banality zla a zaměříme se na otázku, jak je toto téma aktuální i dnes. Budeme přemýlet, diskutovat, tvořit a psát.
Max. studentů 12
12. Redakce Olina 2022 (Jakub Běhounek, Mia Mičić)
Naučí se pracovat v kolektivu a vyzkouí si práci v redakci a její jednotlivé role. Bude informovat a přispívat prostřednictvím naich soc. sítí o tom, co se na Olině děje a jak probíhají nae dny. Vyzkouí si práci s foákem, bude dokumentovat ostatní projekty a napíe pár krátkých článků k jednotlivým postům pro nae sledující. Pokud uzná za vhodné, vezmi s sebou jakoukoli vlastní techniku, která by se ti mohla při projektu hodit.
Pokud má svůj foák, tak neváhej ho vzít s sebou. Dobré telefony, počítač + jakákoli dalí vlastní technika, kterou uzná za vhodnou a mohla by se ti hodit.
Max. studentů 8
13. GJP Voices (Markéta Pichlíková, Hana Vencovská)
GJP má svou kolní kapelu! Máme skvělé zpěváky a zpěvačky, kytaristy, bicistu a dalí muzikanty. Hrajeme, natáčíme, koncertujeme!
Letoní společný týden na Olině vyuijeme na: Organizaci kolního roku, shrnutí vech akcí, které proběhly v loňském kolním roce, z toho vyplývající akce a zájmy pro letoní kolním roce, dalí plán práce, akcí, workshopů atd.
Personální obměny, zapojení nově příchozích a seznámení s fungováním klubu.
Co chceme? Čemu se chceme věnovat? Co nového se chceme naučit? Kam se chceme posunout?
Max. studentů 10
14. ¿Al cine o a los toros? (Do kina nebo na koridu?) (Margarita Martínez, Lucie Tutrová)
En nuestro proyecto vamos a ver la película ganadora de un Oscar al mejor guión original Hable con ella del famoso director Pedro Almodóvar. A través de ella analizaremos algunos de los personajes y temas recurrentes de su obra cinematográfica. Gracias a la película también sabremos más sobre una de las fiestas taurinas más controvertidas de Espańa.
Este proyecto será básicamente en espańol y nos ayudaremos del checo en momentos determinados. Lo recomendamos para aquellos alumnos que tengan conocimientos de espańol y quieran saber más sobre nuestro director más conocido internacionalmente y para aquellos que quieran conocer un poco más sobre algunas fiestas tradicionales espańolas como, por ejemplo, la corrida. Sobre todo, lo aconsejamos para los estudiantes que quieran hacer la maturita de espańol.
V naem projektu uvidíme film, který získal Oskara za nejlepí původní scénář, Mluv s ní od slavného reiséra Pedra Almodóvara. Na základě tohoto filmu rozebereme některé postavy a opakující se témata jeho kinematografické tvorby. Díky tomu se také dozvíme více o kontroverzních býčích zápasech ve panělsku. Tento projekt bude v podstatě ve paněltině, ale někdy si pomůeme četinou. Projekt doporučujeme studentům se znalostí paněltiny, kteří se chtějí dozvědět více o panělském mezinárodně uznávaném reisérovi a o panělských tradicích, jako jsou např. býčí zápasy. Předevím je vhodný pro studenty, kteří chtějí maturovat ze paněltiny.
Max. studentů 12
15. Jak na improvizaci? (Luká Zajíček)
Jak na improvizaci, je seminář, ve kterém se pustíme do prozkoumávání divadelní i nedivadelní improvizace a jejich forem. Budeme se učit navazovat rychle spolupráci, být kreativnějí, umět reagovat tady a teď, a předevím být sám sebou. To vechno si vyzkouíme za pouití divadelních a komunikačních cvičení, kterými si prolo i spoustu hollywoodských herců.
Max. studentů 10