English versionGerman versionEspa�olVi?t

Anotace projektů na Olšinu 2022 a přihlašování na projekty

Přihlašování začíná přes systém Bakaláři dne 23. 6. ve 20:00 a končí 24.6. v 16:00

Návod, jak se přihlásit na projekt

1. Kruh (Petra Misálová)

Kruh je symbolem spojení. Spojíme se s přírodou. Spojíme se se sebou. Spojíme se navzájem. Můžete se těšit na yogu a tai-chi, výrobu vykuřovadel, přírodních svíček, keramiky, osobních šperků. Také se naučíme základy vyvážené stravy, společně si pak navaříme na ohni, budeme sbírat bylinky, vítat měsíc a všechno prožité reflektovat v bezpečném kruhu. Povíme si o účincích jednotlivých aktivit, o komplexnosti našeho zdraví, posdílíme zkušenosti a pokusíme se si malý kousek harmonie vzít se sebou do celého školního roku.

Max. 10 studentů

2. Šumava známá i neznámá (Tereza Kamenická, Helena Eichingerová)

Baví tě poznávat nové věci a nevadí ti putování krajinou či výlet na lodích? Pak je pro tebe tento projekt ten pravý. V rámci projektu se dozvíš mnoho zajímavých informací o Šumavě, a to především z přírodovědného pohledu. Potrénuješ svaly při celodenní horské túře a poznáš, jaké to je plout po řece, ve které žijí perlorodky. Tvá kreativita se pak projeví při závěrečném zpracování těch nejzajímavějších informací.

Pomůcky: vybavení na turistiku a splouvání řeky.

Doplatek 450 Kč (při počtu 10 studentů v projektu)

Max. 10 studentů

3. Oslíčku, otřes se! (Barbora Padilla)

Panovník má zaplatit 30 hřiven stříbra. Pokuta byla 20 000 zlatých. Dívka přinesla do manželství věno 100 hřiven grošů. Za komunistů bylo levněji!

Je to pravda? A kolik stříbra bylo v jedné hřivně? Co si za to mohl člověk reálně koupit? Nejen v hodinách dějepisu narazíte na neznámé měny. I sociální sítě se hemží amatérskými propočty o tom, jak se za minulého režimu žilo levně. Kdo by nebral máslo za 6,50 Kč? Pojďme společně zjistit něco o nejznámějších platidlech na našem území, ale hlavně o tom, kolik si člověk mohl vydělat a co si za to mohl pořídit.

Max. studentů 10

4. ZVUK-EXPERIMENT-OBRAZ (Ivana Hasalová)

Co je vlastně zvuk a jde spojit s obrazem? Jakou roli hraje zvuk v našich životech? Dá se jím malovat, a jak to vlastně vypadá? Dá se poslouchat ticho? Existují umělci, kteří se touto problematikou zabývají? A proč by vlastně měli? Pojď zkoumat, hledat, experimentovat a možná přijdeš na odpovědi :) Budeme samozřejmě tvořit, inspirovat se uměleckými projekty a osobnostmi, tříbit smysly, a hlavně se seznámíme s tím, co vlastně slyšíme. GESTO-HMAT-PROCES-EXPERIMENT-PERFORMANCE-INTERAKCE.

Max. studentů 10

5. Divadelní hra (Daniela Veselovská)

Projekt je určen studentům, kteří mají rádi divadlo, chtějí se seznámit s procesem tvorby divadelního představení a s divadelní hrou, která měla premiéru v 19. století, ale je aktuální i po více než 130 letech.

Max. studentů 10

6. Fyzikální měření v přírodě (Marta Šíbová)

Fyzikální měření zejména v přírodě, krátká videa a popisy měření a pokusů. Výstupem budou právě videa zařaditelná do výuky fyziky.

Max. 10 studentů

7. Můj projekt (Jan Kubíček, Nikola Křístek)

Měl bys zájem vykonat něco prospěšného, zlepšit věci kolem sebe, ale nevíš, za jaký konec to vzít? Osvoj si základní techniky projektového myšlení a zamysli se nad proveditelností tvého nápadu. Inspiruj se. A hlavně se potkej se s lidmi, kteří mají stejný zájem.

Max. studentů 12

8. Audience Ferdinanda Vaňka/The Audience (Klára Thámová, John Whalley)

Ferdinand Vaněk, a distinguished intellectual is forced to work in a brewery because his writings have been banned by Czechoslovak Communist regime. Vaněk is stuck in the bleak office of his boss and foreman of the brewery. His boss, an uneducated drunkard, always calls him to his office for an endless dialogue amidst consumption of gallons of beer. This project is not suitable for students from the first year.

Max. 10 studentů

9. Válka na Ukrajině pohledem historie (Josef Končel, Benjamin Schneider)

Co stálo za útokem Ruska na Ukrajinu? Na to se zaměříme nejdříve a podíváme se také na jiné konflikty ve 20. a 21. století a budeme je sledovat v několika aspektech (národy-nacionalismus, totalita-diktatura, náboženství-ideologie, rozpad státu-národní sebeurčení). Zamyslíme se nad podobnostmi a odlišnostmi těchto konfliktů a pokusíme se na základě tohoto srovnání odhadnout možnosti dalšího vývoje.

Max. 12 studentů

10. Za poznáním šumavské přírody aneb J. A. Komenský by měl radost (Pavla Jiránková, Anna Koktová)

Kdy jindy a kde jinde bychom měli poznávat šumavskou přírodu, než když jsme v přírodě, a to dokonce na škole v přírodě.

Pojďte s námi po stopách šumavského života – dozvíte se více o jeho pestrosti.

Společně například vyrazíme na výlet po turistické trase, projdeme si stezku kolem rybníka Olšina, navštívíme infocentrum NP, expozici návštěvnického střediska Olšina a zamyslíme se nad významem přírody pro každého z nás i nad tím, co jednotlivec může pro přírodu udělat.

Těšíme se, jak si přírodní krásy užijeme.

Max. studentů 12

11. Banalita zla (Eliška Křehlíková, Jakub Hrnčíř)

Eichmann aneb příběh jedné obyčejné cesty ke zlu: lekce z 20. století. V roce 1960 byl izraelskou tajnou službou z Argentiny unesen Adolf Eichmann, jeden z předních nacistických zločinců. Jeho následný, silně medializovaný soud v Jeruzalémě znamenal zlom v reflexi holocaustu, a to i díky reportážím filozofky Hannah Arendtové. Její úvahy o tom, co vede lidi ke zlu, tehdy vyvolaly intenzivní diskusi, téma je to ale nadčasové.

V rámci terénní hry se seznámíme s průběhem tajné „operace Eichmann“. S pomocí úryvků z filmu a reportáží Arendtové a dalších zdrojů se seznámíte s tématem „banality zla“ a zaměříme se na otázku, jak je toto téma aktuální i dnes. Budeme přemýšlet, diskutovat, tvořit a psát.

Max. studentů 12

12. Redakce Olšina 2022 (Jakub Běhounek, Mia Mičić)

Naučíš se pracovat v kolektivu a vyzkoušíš si práci v redakci a její jednotlivé role. Budeš informovat a přispívat prostřednictvím našich soc. sítí o tom, co se na Olšině děje a jak probíhají naše dny. Vyzkoušíš si práci s foákem, budeš dokumentovat ostatní projekty a napíšeš pár krátkých článků k jednotlivým postům pro naše sledující. Pokud uznᚠza vhodné, vezmi s sebou jakoukoli vlastní techniku, která by se ti mohla při projektu hodit.

Pokud mᚠsvůj foák, tak neváhej ho vzít s sebou. Dobré telefony, počítač + jakákoli další vlastní technika, kterou uznᚠza vhodnou a mohla by se ti hodit.

Max. studentů 8

13. GJP Voices (Markéta Pichlíková, Hana Vencovská)

GJP má svou školní kapelu! Máme skvělé zpěváky a zpěvačky, kytaristy, bicistu a další muzikanty. Hrajeme, natáčíme, koncertujeme!

Letošní společný týden na Olšině využijeme na: Organizaci školního roku, shrnutí všech akcí, které proběhly v loňském školním roce, z toho vyplývající akce a zájmy pro letošní školním roce, další plán práce, akcí, workshopů atd. 

Personální obměny, zapojení nově příchozích a seznámení s fungováním klubu.

Co chceme? Čemu se chceme věnovat? Co nového se chceme naučit? Kam se chceme posunout? 

Max. studentů 10

14. ¿Al cine o a los toros? (Do kina nebo na koridu?) (Margarita Martínez, Lucie Tutrová)

En nuestro proyecto vamos a ver la película ganadora de un Oscar al mejor guión original „Hable con ella“ del famoso director Pedro Almodóvar. A través de ella analizaremos algunos de los personajes y temas recurrentes de su obra cinematográfica. Gracias a la película también sabremos más sobre una de las fiestas taurinas más controvertidas de Espańa.

   Este proyecto será básicamente en espańol y nos ayudaremos del checo en momentos determinados. Lo recomendamos para aquellos alumnos que tengan conocimientos de espańol y quieran saber más sobre nuestro director más conocido internacionalmente y para aquellos que quieran conocer un poco más sobre algunas fiestas tradicionales espańolas como, por ejemplo, la corrida.  Sobre todo, lo aconsejamos para los estudiantes que quieran hacer la maturita de espańol.

V našem projektu uvidíme film, který získal Oskara za nejlepší původní scénář, „Mluv s ní“ od slavného režiséra Pedra Almodóvara. Na základě tohoto filmu rozebereme některé postavy a opakující se témata jeho kinematografické tvorby. Díky tomu se také dozvíme více o kontroverzních býčích zápasech ve Španělsku. Tento projekt bude v podstatě ve španělštině, ale někdy si pomůžeme češtinou. Projekt doporučujeme studentům se znalostí španělštiny, kteří se chtějí dozvědět více o španělském mezinárodně uznávaném režisérovi a o španělských tradicích, jako jsou např. býčí zápasy. Především je vhodný pro studenty, kteří chtějí maturovat ze španělštiny.

Max. studentů 12

15. Jak na improvizaci? (LukᚠZajíček)

Jak na improvizaci, je seminář, ve kterém se pustíme do prozkoumávání divadelní i nedivadelní improvizace a jejich forem. Budeme se učit navazovat rychle spolupráci, být kreativnější, umět reagovat tady a teď, a především být sám sebou. To všechno si vyzkoušíme za použití divadelních a komunikačních cvičení, kterými si prošlo i spoustu hollywoodských herců.

Max. studentů 10

Sdílet na Facebook
© 2014 GYMNÁZIUM JANA PALACHA PRAHA 1, s.r.o.
Pštrossova 13/203, 110 00 Praha 1
studijní obor: 7941K41
ochrana soukromí